• P1018113.JPG
  • P1018106.JPG
  • P1018103.JPG
  • P1018108.JPG
  • P1014175.JPG
  • P1013945.JPG
  • P1014170.JPG
  • P1013940.JPG
  • P1014177.JPG
  • P1018112.JPG
  • P1018109.JPG
l

Abrakadabra! Stebuklingas, mitais apipintas žodis, kiekvieną grąžinantis į vaikystę ir į svajones. Žodis, kviečiantis žaisti ir tikėti stebuklais. Šį, dar  II a. Sereno Samoniečio poemoje IMG 0294 1De Medicina Praecepta paminėtą terminą, prisiminė ir kartu žaisti pakvietė respublikinės metodinės praktinės konferencijos pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams organizatoriai. „ABRAKADABRA – kai kalbu, tai kuriu“  konferencija vyko Alytuje balandžio 6 dieną. Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos švietimo pagalbos specialistės mėgsta, o svarbiausia - moka žaisti, todėl nieko nelaukdamos suskubo registruotis ir ruošti pranešimus. Balandžio 6 dieną iš pat ankstaus ryto gera nuotaika apsiginklavusios pagalbos mokiniui specialistės skubėjo į Alytų, kur Alytaus kolegijos Informacijos ir ryšių technologijų fakultete visų maloniai laukė konferencijos organizatorė Rasa Kartanienė. Konferencija bendraminčių būryje puikus būdas dalintis jau turimomis žiniomis, gauti naujų ir tiesiog pabūti kartu. Progimnazijos specialistės konferencijoje skaitė tris visus ypatingai sudominusius pranešimus.  

 Logopedė metodininkė Erika Kriščiūnienė Alytuje pristatė pranešimą „Kalbinio kvėpavimo reikšmė ir mokymo būdai“. Kalbėjimas glaudžiai susijęs su kvėpavimu. Iškvėpimo metu susidaro balsas ir artikuliuojami garsai. Nuo kvėpavimo priklauso ir balso kokybė: aiškumas, skambumas. Kalbinis kvėpavimas skiriasi nuo įprastinio t. y. fiziologinio, kai žmogus tyli. Kalbėjimo metu iškvėpimas vyksta ilgiau negu įkvėpimas. Vaikų, turinčių kalbos sutrikimų, (ypač esant dizartrijai, mikčiojimui) kvėpavimas dažnai būna silpnas, paviršutiniškas, gali būti trūkčiojantis, greit išsenka. Taisyklingo kalbinio kvėpavimo mokymo tikslas – išlavinti ilgą ir tolygų iškvėpimą pro burną. Kiekvienų logopedinių pratybų metu dalis laiko skiriama kalbinio kvėpavimo mokymui, iškėpiamo oro srovės stiprinimui ir ilginimui. Akivaizdu - tema aktuali ir svarbi kiekvienam, nes, anot Erikos, teisingas kvėpavimas padeda ne tik į kalnus užkopti, bet ir ligas įveikti.

Klausytojus Alytuje ne tik sudomino, bet ir įtraukė specialioji pedagogė Jurgita Džekčiorienė, pristačiusi pranešimą tema „Integruota veikla „Vanduo" logopedinių pratybų metu“. Jurgita dalinosi gerąja patirtimi, kaip ji, naudodama netradicinius mokymo metodus ir būdus,  skatina vaikų kūrybiškumą, komunikavimo, praktinės veiklos per pažinimą kompetencijas. Jurgita ne tik papasakojo apie Ebru techniką, bet ir pakvietė ją išmėginti susirinkusius. Ebru meno technikos panaudojimas, lavinant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, palengvina ugdymo, informacijos įsisavinimo ir bendravimo procesus, skatina kūrybiškumą, ugdo pasitikėjimą savimi.

Savo sukauptomis žiniomis ir patirtimi Alytuje taip pat dalinosi psichologė Renata Stonienė. Renata pristatė pranešimą tema „Kognityvinės elgesio terapijos metodas. Įsisąmoninimu bei dėmesingumu grįsta elgesio terapija”. Skaitydama pabrėžė, jog kai įgundame patys sąmoningai valdyti savo reakcijas, vis rečiau nutinka taip, kad būtume valdomi emocijų, „prikibusių” minčių, besikartojančių situacijų ar manipuliuoti nusiteikusių žmonių. Toks įgūdis ateina per praktikas, kurias ir siūlo metodas. Jo dėka galima išmokti būti dėmesingais ir susikaupti, kūrybiškumo ir įžvalgumo; pripažinti savo mintis, jausmus ir kūno pojūčius bei impulsus veikti (atidumo ir atjautos sau); „paleisti“ mintis, įspūdžius, prisiminimus ar santykius (vidinio laisvumo); leisti praeiti nemalonioms būsenoms savaime arba „išbūti” jas (kantrybės ir pasitikėjimo savo psichika); dažniau sąmoningai pasirinkti veikti „buvimo režimu” (vidinės energijos taupymo ir atstatymo); įsisąmoninti savo poziciją santykiuose, pasikartojančiose bendravimo schemose (refleksijos); atjautos; sąmoningai apsispręsti, kokiu turiniu užpildyti savo sąmonę; t.y. pasirinkti, į ką orientuoti mintis ir jausmus.

Džiaugiamės šauniu progimnazijos specialisčių pasirodymu Alytuje. Pranešimai buvo labai įdomūs, įtraukiantys ir priverčiantys susimąstyti. Abrakadabra paslapties ir kerų skrynią pravėrė ne tik mūsų švietimo pagalbos specialistės. Daug naudingos informacijos pateikė ir kiti konferencijos dalyviai. Irma Katelynienė, atstovaujanti neįgaliųjų ir jų tėvų bei globėjų asociaciją „Mirabilia“, akcentavo, kaip svarbus skirtingų gebėjimų vaikus įtraukti į juos dominančią ir lavinančią veiklą, tokią kaip šokiai, muzika, žaidimai.

Kaišiadorių lopšelio darželio logopedė metodininkė Birutė Tadarauskienė pasiūlė atsigręžti atgal ir prisiminti, kiek įvairių dalykų galima išmokti iš senolių sukauptos patirties. Birutė pasakojo, kaip kalbos sutrikimų šalinimui panaudoti tautosaką.

Kaišiadorių rajono Gudienos mokyklos – darželio „Rugelis“ vyr. logopedė Rasa Nevedomskienė pristatė stendinį pranešimą „Vaikų kūrybiškumo ugdymas lavinant smulkiąją motoriką“. Labai entuziastingai savo pranešimą „Žaidimų įtaka kalbos raidai ir kūrybai“ skaitė logopedė Rimutė Cibulskienė. Varėnos „Ryto“ progimnazijos logopedė Vidutė Zubrienė pademonstravo, kad logopedo darbe IKT tikrai nėra tabu. Šauniai visi susirinkusieji leido laiką atlikdami jos sukurtas kompiuterines kalbos viktorinas. Kvietimo prisijungti prie šaunios iniciatyvos sulaukėme iš Alytaus rajono Butrimonių specialiosios pedagogės metodininkės Irenos Sinkevičienė, kuri papasakojo, kaip jų apylinkėse „SUP-asi vasara“. Lektorė pasakojo apie šaunią iniciatyvą surengti stovyklą skirtingų gebėjimų vaikams ir jų mokytojams. Tad labai džiaugiamės sulaukę kvietimo prisijungti. Alytaus rajono Simno specialiosios mokyklos mokytojas – metodininkas Arūnas Narauskas atskleidė menų sąveiką teatrinėje veikloje su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais. Visiems gerą nuotaiką dovanojo ir dzūkiškai kalbėti mokė charizmatiškoji Simno gimnazijos vyresnioji logopedė Renata Danevičienė. Kad žaidimai yra ne tik šiaip koks linksmas užsiėmimas akcentavo, o ir puikus mokymosi būdas, Alytaus rajono Pivašiūnų gimnazijos vyresnioji logopedė Giedrė Aranauskienė. Regis daug visko, be ir tai dar ne pabaiga, nes savo darbus ir patirtį pristatė, kaip pats teigia „intriguojantis žmogus“ – Vytautas Stoškus.

Po ilgų pasakojimų ir intriguojančių pranešimų pavadinimų, manau, atėjo laikas trumpam reziume, kuris galbūt galėtų skambėti taip: „Šaunių bendraminčių būryje, net ir sunkiausios temos nevargina, o džiugina.“ Iš tiesų visos iš Alytaus grįžome šiek tiek darbinio, o gal kūrybinio nuovargio pakankintos (o gal pakutentos), bet su plačiomis šypsenomis veiduose ir kūrybinėmis idėjomis galvose.

Nuoširdžiai dėkojame konferencijos organizatoriams už šaunų renginį, kurio dalimi būti turėjome galimybę ir mes.

 

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Miglė Balčiūnaitė Kazanavičienė

Elektroninis dienynas Tamo r Tarnybinis el.paštas

NARIŲ REGISTRACIJA

KALENDORIUS

MOKINIAMS IR TĖVAMS

l

DABAR NARŠO

Dabar svetainėje 399 svečiai ir narių nėra

Baneris Eurofondas

Olw

IPU logotipas horizontalus 1

 

 

 

  

 

niekorimto logo 1534752255p

 

 

    smm     Kaišiadorių rajono savivaldybė     logo    




Augu pats



    lms     LITNET mokykloms     Mukis     NEC      Draugiškas internetas   Eco Schools logo 100