• 4.jpg
  • 6.jpg
  • 1.jpg
  • 7.png
  • 2.JPG
  • 8.JPG
  • 3.jpg
  • 9.JPG

 

Spalio 28 d. Kaišiadorių švietimo ir sporto paslaugų centro Neformaliojo švietimo skyrius atvėrė duris gausiam rajono pedagogių būriui, kurios, nepabūgę sklandančių grėsmių ir virusų, sugužėjo pasisemti gerosios darbo patirties, kuria pasiryžo pasidalinti Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimanzijos pradinių klasių mokytoja metodininkė Renata Sausaitienė. Mokytoja Renata pakvietė į seminarą „Mokėjimo mokytis pamokoje svarba”.

Tai tikrai aktuali ir svarbi tema ugdant „z” ir „alfa” kartos vaikus. Kaip išugdyti savarankiškus, kūrybiškus ir kritiškai mąstančius ateities lyderius? Kokios mokymo priemonės ir metodai motyvuoja mokinius ir padeda jiems siekti nūdienai reikalingų gebėjimų? Kaip pasiekti užsibrėžtų tikslų? Kaip sudaryti sąlygas formuotis taip svarbiai  kompetencijai - mokėjimui mokytis?
 Visas srautas klausimų atakuoja kiekvieno, besidominčio ugdymo kaita, pedagogo mintis. Seminaras „Moku mokytis” kaip galimybė įsivertinti, kiek stiprūs šiuo klausimu esame mes, pasisemti naujų idėjų, „užsikrėsti geruoju virusu”, kaip nepaliaujamai patiems mokytis, nepabūgti besikeičinčių mokinių kartų bei efektyviai mokyti vaikus mokytis. Norint prisitaikyti prie naujos kartos poreikių, reikia nebijoti keistis ir patiems pedagogams mokytis mokyti.
Seminare dalyvavo net 24 mūsų mokyklos pedagogės, taip pat prisijungė Kaišiadorių Žiežmarių mokyklos darželio „Vaikystės dvaras”, Gudienos mokyklos - darželio „Rugelis”,  Stasiūnų mokyklos - darželio „Nykštukas” ir Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijos pedagogės. Iš viso 35 seminaro dalyvės.
  Lektorė Renata Sausaitienė ypač akcentavo refleksijos svarbą. Tik refleksijos dėka prasiseda mąstymas ir analizavimas: „Ką pasiekiau?”, „Ko nežinau?”, „Ką veiksiu su visu tuo toliau?”, „Kokie mano mokymosi tikslai?” Refleksijos formos ir pavyzdžiai, pavyzdžiui, savianalizė, dienoraščių rašymas, metų  (skyriaus ar  pamokos) plano sudarymas, siekių rato, metų audito ir kt. lyg naujai nušvietė „koridorių”, kuriuo kartais einame drąsiai, kartais kiek suabejojame, kartais patenkame į „akligatvius” ir visai nuleidžiame rankas.
    Savivaldus mokymąs(-is), arba mokėjimas mokytis aprėpia tikrai plačius darbo ir veiklų barus: tai ir sudominimas knygų skaitymu, kurį labai vaizdžiai iliustravo seminaro lektorė. „Knygų skaitymas, kaip dantų valymasis. Jis nebūtinai turi būti labai vaiko norimas. Dantis valytis taip pat ne visada smagu, bet reikia. Tad jei dantis valomės 2 minutes - knygų skaitymui skirkime bent 20 minučių per dieną.” Prie savivaldaus mokymosi galime kalbėti ir apie socialinių įgūdžių formavimą(-si), gebėjimą analizuoti savo pasiekimus, nusimatyti tikslus, o vėliau analizuoti ir kalbėtis, kokios buvo sėkmės ir nesėkmės. Buvo aptarta, kokią naudą gali duoti trišaliai pokalbiai (mokinys, mokinio tėvai ir mokytojas). Pasidalinta gerąja patirtimi: kokios formos, metodai, IT programos ar platformos gali palengvinti mokytojo darbą ugdant vaikus ir formuojant mokėjimo mokytis kompetenciją. Renata pasidalino ir nuotolinio darbo patirtimi, džiaugsmais ir labiausiai pasisekusiais momentais. Pristatė Class Dojo platformos teikiamas galimybes, programos „Kahoot” žaismingus pavyzdžius, „Youtoobe” panaudojimo galimybes pamokose. Lektorė pasidalino „išvirkščių pamokų” pavyzdžiais bei kitais savo darbo perliukais.
  Smagu, kai atsiranda entuziestingų pedadogių, tokių kaip Renata, kurios tarsi vėl viską sudėlioja į vietas ir motyvuoja vėl ir vėl eiti, vėl ir vėl stengtis, vėl ir vėl augti ir mokytis kartu su savo ugdytiniais.
   „Ar įmanoma sukurti nekintančią, nuoseklią mokėjimo mokytis programą ir ją įgyvendinti? “ – seminaro pabaigoje lektorė Renata uždavė tarsi retorinį klausimą.  Panašu, kad ne. Mokėjimas mokytis turi daug spalvų ir formų ir savo struktūra yra tarsi voratinklis, kuris yra unikalus, nepaprastas ir kiekvieno voro labai skirtingas. Tačiau vorai puikiai prisitaikė aplinkoje ir sėkmingai joje išgyvena.
    Taigi, dar kartą noriu pasidžiaugti ir padėkoti kolegei Renatai Sausaitienei, kad pasidalino savo gerąja patirtimi ir pabaigti straipsnį rytų išmintimi: „Kai daliniesi – tai plečiasi. Kai atiduodi – tai daugėja. Kai laikai tiktai sau – tai nyksta“.
Pradinių klasių mokytoja medodininkė Asta Paulauskienė
Elektroninis dienynas Tamo r Tarnybinis el.paštas

NARIŲ REGISTRACIJA

KALENDORIUS

Pirm A T K P Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

 

vaiku linija

 

 

 

tevu linija

 

jaunimo linija

Baneris Eurofondas

sveika mokykla logotipas RGB

IPU logotipas horizontalus 1 

 

 

niekorimto logo 1534752255p 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

eTwinning Kokybes zenklas baneris

    smm     Kaišiadorių rajono savivaldybė     logo    




Augu pats



    lms     LITNET mokykloms     Mukis     NEC      Draugiškas internetas   Eco Schools logo 100